نخست‌وزیر عراق از کشته شدن ابویاسر العیساوی، نایب‌خلیفه خودخوانده داعش در عملیات نیروهای امنیتی اطلاعاتی ارتش عراق خبر داد.

ابویاسر العیساوی نایب‌خلیفه خودخوانده داعش

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی الکاظمی در صفحه شخصی خود در توییتر خبر به هلاکت رسیدن ابویاسر العیساوی را به سه زبان عربی و کردی و انگلیسی اعلام کرد و نوشت: «قول دادیم و عمل کردیم. گفته بودم تروریست‌های داعش را تعقیب می‌کنیم و به آنها یک پاسخ رعدآسا دادیم. نیروهای نظامی قهرمان ما در بخشی از یک عملیات اطلاعاتی ابویاسر العیساوی، فرمانده داعش را به هلاکت رساندند. زنده‌باد عراق و نیروهای نظامی میهن‌پرست آن.»

چارلز لیستر، مدیر اندیشکده خاورمیانه در واشنگتن در واکنش به این خبر نخست‌وزیر عراق نوشت که اگر مرگ العیساوی درست باشد، ضربه‌ای سخت به داعش وارد آمده است، چرا که ابوسایر مغز متفکر تمام عملیات داعش در عراق بود. گفته می‌شود ابویاسر با نام اصلی جابر العیساوی در عملیات نیروهای نظامی عراق در غرب شهر کرکوک کشته شده است؛ جایی که داعش هنوز پایگاه و نیرو دارد.

فرماندهی این عملیات را واحد ویژه ضد تروریسم در همکاری با اطلاعات عراق بر عهده داشت. نیروهای نظامی عراق در غرب کرکوک با تروریست‌های داعش درگیر شدند و ابویاسر در تبادل آتش دو طرف به هلاکت رسید.

کد خبر 581913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha